OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Bhop a Lj

 Bunny hop 

Bunny Hop (ďalej len bhop) je technika, ktorú keď sa naučíte ručne používať tak môžete využívať chyby hl enginu. Hlavný efekt bhopu je, že po viacerých skokoch za sebou zrýchľujete až na maximálnu rýchlosť na úkor nastavení na serveri. Používa sa v bhop mapách (sú mapy, kde pri dopade na kocku sa kocka ponorí) alebo v bežných mapách preto aby sme skorej dorazili k cieľu a tým aj si zapísali lepší čas do topu... Prvom rade by som chcel upozorniť, že existujú rôzne scripty (cheaty) na bhop, ktoré si nooby zvyknú nahodiť... to znamená, že keď sa nejaký v serveroch objaví, tak je za to permanentný ban !!! Ale poďme k veci... Budeme potrebovať nejaké nástroje (klávesnica, myš a trpezlivosť)... 100 % návod neexistuje, budem sa snažiť to napísať tak aby ste pochopili princíp. Bude to hlavne na vás či sa do toho pustíte. Je ale dôležité aby ste ovládali nejaké základy jumpingu, aspoň Strafe Jumpy... No pokiaľ ste zvyknutý skákavať na medzerníku alebo na inom klávese, tak sa bhop dobre nenaučíte (ja mám skákanie nastavené na koliečku , taktiež senzitivita myši je na vás a odporúčam vypnúť si akceleráciu (najlepšie mouse fixom)... Postup (prvý skok smerujúci doprava): 1.) Rozbeh - rozbehneme sa (držíme dopredu), keď sa rozbehneme stlačíme strafe doprava zároveň točíme myšou doprava... 2.) Prvý skok - po rozbehu, v momente keď budete držať doprava pustíme kláves dopredu a hneď na to skočíme, čím presnejšie tým lepšie, pri momente keď ideme skočiť by sme nemali točiť myšou... 3.) Vo vzduchu – tu držte strafe doprava a zároveň tak isto točíte myšou, proste musí to ísť rovnako strafe/myš, môžete robiť aj napr. multistrafe (návod k nemu je v Long Jumpoch) aby ste čo najďalej doleteli... 4.) Prvý dopad a druhý skok – po dopade hneď jump (nehýbeme myšou), proste to musíte trafiť kedy skočiť, nie skoro nie neskoro... nebojte sa to trafíte... potom sa presmerujeme napríklad doľava... a tak ďalej... Na prvý krát to nespravíte, chce to len tréning... Ja na koniec sa priznám, že som najprv dlhú dobu skákaval na medzerníku , 3 mesiace som skúšal bhop a nešlo, stále to nešlo, som urobil pár skokov a nič. Potom som sa dozvedel od ostatných, že používajú koliečko a hneď to šlo ako po masle.

Long Jump

Ako na long-jump? Týmto stručným návodom by som Vám rád objasnil techniku long-jumpov 

Long-jump (alebo multi-strafe jump) je technika skoku v Counter-Strike používaná na prekonanie extrémnych vzdialeností (t.j. približne 220 až 250 pixelov). Skoky takýchto dĺžok sa v KZ mapách vyskytujú veľmi zriedka, napriek tomu znalosť tejto techniky výrazne znižuje pravdepodobnosť pádu pri konvenčnejších skokoch.

Podstata skoku spočíva na dvoch veciach:

Multi-strafing
Jedná sa o pohyb, ktorý hráčovi udeľuje zrýchlenie, aj keď nemá kontakt s podlahou (ako pri skoku). Multi-strafing je možné naučiť sa nasledujúcim postupom:

1. Vytvorte si vlastný server s priestornou out-doorovou mapou (napr. de_cbble), najlepšie však s nejakou KZ mapou.
2. Nastavte gravitáciu na 0 (sv_gravity 0) a vyskočte.
3. Po náraze o strop začnite s krokom A, neskôr s krokom B.

a/ Jemne točte myšou do jednej strany a držte strafe (úskok) do tej istej strany.
NEDRŽTE forward (pohyb dopredu)! Strany sa musia rovnať!
- výsledkom by mal byť zrýchľujúci pohyb do kruhu

b/ Jemne točte myšou do jednej strany a držte strafe do tej istej strany. Po natočení o asi 60° začnite jemne točiť do opačnej strany a v tom istom momente vymenťe aj stranu strafu. S narastajúcou rýchlosťou zmenšujte uhol zo 60° na 20 až 10°.
NEDRŽTE forward (pohyb dopredu)! Strany sa musia rovnať!
- výsledkom by mal byť veľmi rýchly esíčkovitý pohyb dopredu.

Správny odraz
Čím bližšie k okraju sa odrazíte, tým lepšie. Ďalšou nutnou vecou je použitie strafe krátko pred odrazom. Je dobré sa tesne pred odrazom mierne natočiť a prudko, so strafom do opačnej strany, sa vymrštiť. Tieto detaily je tažké popisovať, lepšie ich vidno v demách. Správne vykonaný odraz predlžuje dĺžku skoku približne o 10%.

Long-jump sa teda skladá z rozbehu s forwardom, natočenia do strany, vymrštenia a pustenia forwardu, 
multi-strafingu počas letu, stlačenia duck tesne pred dopadom a úspešného pristátia.